Poblenou Open Day / WAC / Espais / Art Fa 3 setmanes

Descobreix tota la programació del Windows Art Circuit

El Windows Art Circuit és una de les activitats principals del Poblenou Open Day. Un circuit que crearà un mapa d’art urbà que permet al públic experimentar en directe el procés complet de creació d’art mural sobre suports no convencionals com vidrieres, persianes i murs d’espais del Districte Creatiu de Barcelona. Les intervencions es realitzaran en directe per artistes plàstics, construint així un mapa pictòric amb què es dona visibilitat a artistes emergents i consagrats.

El Windows Art Circuit se celebrarà aquest 7 de maig amb la seva 8a edició amb nous artistes que donaran vida al barri amb les seves creacions. Els artistes guanyadors de la convocatòria d’aquesta darrera edició del Windows Art Circuit han estat seleccionats d’entre més de 60 propostes a través d’un jurat professional i acadèmics que amb els seus diferents punts de vista han donat una perspectiva crítica sobre la viabilitat i la potència de les propostes.

Piramidón, Centre d’Art Contemporani: Jordi Bohigas i Guillem Serra

Montana Colors Cultura: Marc Mascort

Director d’Arnau Gallery: Antoine Careil

BAU Centre Universitari d´Arts i Disseny: Anna Clemente, professora del departament d’art del grau en disseny de BAU

Poblenou Urban District: Claudia Costa i Ana Vidal.

El circuit artístic compta amb el patrocini de Montana Colors, la marca que des del 1994 dóna suport a l’art urbà. Montana va ser la primera marca de pintura especialitzada en l’art del grafit, convertint la seu a Barcelona en un referent per als artistes urbans de la resta d’Europa. Es caracteritzen pel seu caràcter independent en un món globalitzat, ja que fa vint anys que són fidels als seus valors: crear un producte de primera qualitat, amb un acabat excel·lent i a més respectant el medi ambient.

El SOLAR serà un punt de trobada destacat dins la programació d’artistes WAC. De fet, la joia de la corona seran les intervencions murals de diferents artistes, seleccionats a la convocatòria del WAC, que experimentaran i provaran noves tècniques i materials. Tota aquesta proposta mural conviurà amb sessions de Dj, teatre, tallers stencil, realitat augmentada, gastronomia, venda d’art emergent i gastronomia, creant un esdeveniment interdisciplinari en un dels solars més emblemàtics del Poblenou. Els Artistes que participen en les intervencions murals són: Pabs, Nacho Varone, SOCATOBA, Studio Arde, Nuria Palacin, Blah, El dios de los tres, Wedo, PHONK.

 

LA FAÇANA serà un altre punt de trobada on l?artista Tim Marsh intervindrà amb la seva obra al mur del carrer pujades 110 amb Àvila 75.

Just al costat hi ha EL LATERAL, a Pujades 106-108, on intervindran Asis Percales, Geco,Carola Bagnato.  

Els altres llocs on trobar intervencions murals són:

En el Blow Hair Salon amb No queda Tinte · En el Cacho trobarem a Vektorama, En el Hotel Hilton a Flavia Rainone · Al IAACSISC· En el IBIS Styles Barcelona City Bogatell a GALKINAGALK · A Indissolubre trobarem a Betan Prismas · El The Hoxton Poblenou a Votto· En el TSH Campus Barcelona tindrem a Typo Rosa · i en el restaurant Warike a Yoshi Sislay.

Coneix més sobre els artistes del Windows Art Circuit / WAC 2022

 

Ladislas

Utilitzant un univers visual surrealista vol convidar el públic a entrar a un món on les regles del món real no s’apliquen. Vol ensenyar la interconnexió i l’enllaç molt gran que hi ha entre l’ésser humà i el seu entorn natural. La dimensió de coexistència amb la fauna i la flor que oblidem a poc a poc amb la transformació de les societats modernes. A través del simbolisme ens mostra també aquesta fragilitat d’aquest equilibri i contribuir a sensibilitzar la gent sobre el tema de l’ecologia a través de pintures i d’aquest univers oníric.

Tropidelia

les seves peces són llenços tèxtils que s’han dut a terme a base de l’experimentació tèxtil, inspirat en el grafit i la cultura underground. És un mix, entre el seu entorn actual més proper i practiques d’oficis que han estat traspassats de generació en generació a la seva família, com la costura, re creant així la pràctica en la seva forma més contemporània, adaptant i experimentant noves formes, nous conceptes, noves textures i noves reinterpretacions. Ella ho viu com un procés d’empoderament, i ens vol ensenyar aquests resultats plens de vida i barreges de practiques i oficis, ho viu com un procés de portar el que es fa al mur, al llenç tèxtil.

Alejandro Macizo

Totems és una sèrie de dibuixos i pintures que neix el 2019 arran del meu interès per l?escultura. Aquestes peces són creades sense esbós previ i tractant de fer servir una tècnica de traç continu. Durant els darrers anys el projecte ha evolucionat respecte a l’ús de materials, tècniques i formats, però sempre mantenint-se sobre paper o llenç per tal d’explorar les possibilitats de la forma abans de convertir-les en peces escultòriques de diverses dimensions. En aquesta ocasió la meva intenció és indagar sobre les possibilitats del format produint tres pintures (tríptic) de 2 x 3 m cadascuna. Els possibles materials per utilitzar serien esprais i acrílics sobre llenç.

Lisa Rubin

Havent viscut a Nova York i en altres centres urbans, he arribat a adorar el desenvolupament de l’art de carrer tal com el coneixem, però he d’admetre que hem estat una mica rudes amb les nostres ciutats. Pensem que el land art és en gran mesura respectuós amb el medi ambient, i el meu instint personal és tractar la ciutat com tractaríem un entorn natural, i deixar-la més o menys com la trobo.

Beatriz Minguez de Molina

És una artista visual espanyola. L’aigua, el mar, l’energia, el temps i l’espai són les paraules clau de les obres.
Va començar a fer fotos de forma obsessiva des dels 11 anys i llavors li van regalar la primera càmera. El 2015, va obrir el seu propi estudi, fet que li va permetre centrar-se més en els projectes i encàrrecs més personals. La seva visió investiga sobre la representació de l’energia subjacent que es troba als paisatges.

Sara Ojanguren 

Arquitecta de Barcelona, desenvolupa la seva activitat en els àmbits de l’arquitectura, el disseny d’interiors i espais escènics, l’artesania digital i la docència. La seva metodologia de treball parteix d’un estudi minuciós de l’enunciat: el context físic, tecnològic, econòmic i social, sigui quina sigui la seva escala o pressupost. Així obtenen múltiples variables; preguntes complexes que han de ser contestades amb respostes senzilles, eficaces i il·lusionants. El resultat és un procés revelador, on treballen com a creadors i gestors de coneixements i recursos, amb l’objectiu d’aproximar-se a una possible solució d’equilibri i emoció.

Angel Cho

Pintar en directe amb diverses eines mentre es genera música amb un wearable que ha estat programat per transformar els colors en sons. La pintura la faré jo i el sensor del wearable ha estat creat pels meus companys Vikrant Mishra i Didac Torrent al Fab Lab Barcelona.

Studio Arde

Flor i Pauli, dissenyadores argentines amb base a Barcelona. Studio Arde és la forma que van adoptar per a un horitzó il·limitat. L’espai on materialitzen les seves visions i inquietuds sobre l’art, el disseny, la música, la cultura urbana… i mil coses més que les inspiren. A més de la seva pròpia marca ARDE, funcionen com un estudi creatiu.

Nacho Varone

És un artista i dissenyador multidisciplinari argentí actualment vivint a Barcelona. Havent treballat diversos anys a la indústria de l’animació, Nacho busca sempre treballar amb el moviment, la tensió i les transicions per mitjà de l’ús d’instàncies de color, formes o textures.

Nuria Palacin

Neix i creix a Barcelona, Nuria Palacin crea il·lustracions de caràcter intimista i oníric on els colors es conjuguen amb la idea de portar l’observador a un univers gairebé surrealista.

Lucas Estévez

Still Lifes 3000′ és una oda als Bodegons, històricament hem tingut la pintura de bodegó a la línia de la història de l’art revelant-nos-la traves d’aquests motius disposats en tarimes, diferents realitats, classes, política, interessos i obsessions. A través de ‘Still lifes 3000’ busco reinterpretar el concepte de bodegó instal·lant un imaginari abstracte i geomètric personal que conviu amb tarimes gairebé arquitectòniques. Aquest és un projecte mural que es desprèn d‟un projecte pictòric actual, amb la intenció primordial de portar a gran escala la imatge i fer-la comportar amb l‟espectador a una relació proporcional, és a dir, on aquestes tarimes i objectes jugaran amb l‟escala humana. La proposta tècnicament parlant pot acomodar-se a qualsevol espai o parets i seria executada amb pintura a l’aigua i spry, utilitzant també diferents sistemes d’emmascarat i stencil de plantilles per generar formes i espais.

Blah

Grau Superior en Il·lustració i Arts Aplicades al Mur de l’Escola Llotja de Barcelona. Part time a l’Acadèmia de Barcelona. Exposicions individuals, “Sense Títol 18×19”, a la Nau Bostik de Barcelona (2019) i “Quel Chouse” Vernissage EXPO, Tolosa, (2019). Galeria Marlborough (Barcelona)2021, Galeria Plataforma (Barcelona) 2022.

El dios de los tres

Javier Navarro Romero (Almeria 1985). És un il·lustrador multidisciplinari, tot terreny: un ésser que estima la creació artística i el disseny. Li agrada crear imatges, símbols, estètiques i històries des d’un particular món colorit i vibrant de tall surrealista i barroc: un mix que no deixa indiferent ningú.

Wedo

Edgar Goás Blanco, 18/07/1990, La Corunya. Va estudiar gravat i il·lustració a les escoles d’art Ramón Falcón a Lugo i Pablo Picasso a la Corunya respectivament, acaba llicenciant-se amb MH per la Universitat de Belles Arts de Barcelona, 2017. Responsable de disseny i cofundador de l’estudi d’enregistrament i disseny “La Séptima a Barcelona.

SOCATOBA

Badajoz el 1979, formada a Belles Arts a Sevilla i resident a Barcelona. Galeries com Art Raw NY, Mad is Mad Madrid, N2 Barcelona, Pantocrator Xangai, Addaya Mallorca i Centre 14 Alacant, el Festival BAC, Kronos Festival Barcelona i fires com Circa Puerto Rico o Berliner-Liste han vist circular la seva feina.

SISC

Said Sabir un artista contemporani i urbà del Marroc. Ha realitzat molts projectes artístics a Europa que posteriorment van donar possibilitat de treballar al mercat internacional on ha pogut exposar les seves obres a moltes galeries, a esdeveniments culturals i festivals artístics urbans.

Flavia Rainone

Flavia Rainone és una artista veneçolana. Llicenciada en belles arts, enfocada a la pintura. El seu treball es concentra en la investigació del color, les emocions, el gest, el volum, lespai i el concepte de la realitat. El seu llenguatge pictòric és una barreja entre l’estructuralisme i l’expressionisme abstracte.

Alessiainart

Diferents plans geomètrics amb profunditat i continuïtat. Moviments continguts enmig de talls entre plans on transiten per un camp de seqüències simètriques que impulsen el ritme i el moviment orgànic en conjunt amb els matisos de la paleta de colors en un ordre cromàtic de clar a fosc. Les línies rectes es propaguen i canvien la forma a ones per la variació de la velocitat en passar d’un pla a un altre en contrast amb el moviment en la màxima expressió entre la corba i la recta sense fre, fins a impactar radicalment generant una composició harmònica.

Betan Prismas

Nascuda a Caracas. Llicenciada en Audiovisual i Art a la Universitat Catòlica Andres Bello. Experiència en direcció Art, fotografia i disseny. Actualment viu a Barcelona-Espanya.

Tim Marsh

És un artista franc-maltès que ara mateix viu a Barcelona. És un artista multidisciplinar que mai no para de crear i experimentar amb diferents formats i estils creatius. Podem veure’l pintar des de murs murs fins a llenç, en format lightpainting, i fins i tot en taules de skate, que estan plenes de les seves obres artístiques.

El seu estil es caracteritza per formes geomètriques acolorides, que representen diferents temes: des d’animals a sàtires socials, sempre intentant amagar un significat més profund per fer reflexionar a tothom que es pari a contemplar les seves peces.

Asis Percales

Il·lustrador i dibuixant. Vaig néixer a Granada 1986 i actualment visc a Barcelona. Al llarg de la meva vida he compaginat les meves dues passions: el dibuix i la natura, donant origen a un estil propi. A la meva obra s’entremesclen personatges, criatures i elements de diversa naturalesa, els quals apareixen representats entre la lletjor i la bellesa en diferents situacions i actituds. El que és grotesc i el que és bizarro són elements que em criden poderosament l’atenció i els utilitzo com a vehicle per captar l’atenció i transmetre sensacions. Poesia desconstruïda sense significat aparent però amb una gran força pictòrica i visual. Art fresc, iconoclasta i eròticament festiu.

Geco

Gerard Cornella és un artista multidisciplinari nascut a Barcelona especialitzat en el disseny de personatges, animació i il·lustració. La seva passió per l’animació li ha donat l’oportunitat de poder treballar per clients com ara Nickelodeon, Xavier Mariscal, France TV, TVE, TV3 entre d’altres. La seva il·lustració, amb un clar caràcter infantil, amaga un missatge reflexiu i no exempta de crític social. Li agraden molt els animals i la xocolata.

Yoshi Sislay

S’estableix permanentment a Barcelona a partir del 2005 i, sense cap formació formal, va decidir centrar-se plenament en el seu art. Totes les experiències i els sentiments de la seva vida formen el teixit mateix dels seus dibuixos. Tot això, combinat amb les idees i les aportacions de moltes persones interessants, forma un vast calder d’inspiració contínua per a ell. A veure què passa en el futur, l’únic que pot dir és que està desitjant veure què li depara. El 2022, sembla que segueix de viatge i que comença a veure alguns colors, però només en algun moment…

Carola Bagnato

La imatge que ens presenta per al WAC forma part d’un conte que s’està desenvolupant en format mural i després és animat de manera digital (el primer va formar part de Wall Lab 2021 al Poblenou). Una història que explica sobre la vida d’un home que s’atura en els detalls, en recerca profunda de connexió amb el seu ésser i amb la natura. En aquesta ocasió el context és interior, on comença a nodrir el vincle amb el seu animal de poder que després creixerà per acompanyar-lo a explorar la pròpia foscor.

Typo Rosa

Aluizio Rosa aka Typo Rosa és un artista multidisciplinari portuguès resident a Barcelona, que té un enfocament més gran del seu art en lettering i disseny gràfic. De la seva passió per les lletres, busca explorar per a aquestes, diferents aplicacions, des de la gràfica corporativa, al format street art a través de murals.

Vektorama

Luisa és Vektorama i Vektorama és Luisa. Il·lustració vectorial amb grans dosis de disseny gràfic, perspectives impossibles i sobretot color, molt de color.

Pabs

És un il·lustrador i creatiu publicitari mexicà que porta la meitat de la vida a Barcelona. El seu art és amigable i proper, però amb missatge. Pabs es distingeix pel seu estil simple, expressiu, colorit i profund, sense importar la tècnica que utilitzi. Ha exposat a Barcelona, Berlín i ha participat a diversos festivals d’art. Ens presenta una obra que parla de deixar enrere les pors i cercar una sortida. Tornar a creure i ser tu mateix.

Alícia Vogel

Graduada en Belles Arts amb especialitat de gravat i serigrafia, ha exposat les seves peces a diverses galeries de Barcelona i Japó. L’obra d’Alícia Vogel, que gira sempre entorn de la il·lustració, amaga un profund univers carregat de simbolisme que desprèn una bellesa crua i impactant, un imaginari del que és quotidià amb significats polièdrics, acompanyat de la seva característica cal·ligrafia, instintiva i desapresa, que abraça l’error com a part de la seva obra.

Vogel crea les peces en format paper, però també recorre al suport tèxtil, ja que s’ha format com a tècnica superior en arts plàstiques i disseny en art tèxtil, i entén el tèxtil com un format amb significat propi que amplia la narrativa de la seva obra.

Votto

Votto és un artista brasiler de Rio de Janeiro establert a Barcelona, Espanya. Immers en un paisatge urbà, Votto treballa amb diversos mitjans, com ara dibuixos, grafits, tatuatges, disseny i collage. Les seves principals referències són les criatures nocturnes que són imperceptibles durant el dia, però que es troben als carrers oa les profunditats de l’oceà a la nit. A poc a poc construeix amb un espremedor negre formes orgàniques que despleguen l’anatomia de la natura i també en deconstrueixen la categorització comuna. En alterar la mida dels ossos dels animals i altres criatures, l’artista no sols proposa una nova forma de mirar, sinó que busca redefinir les jerarquies existents entre ells.

No queda Tinte

Ella es diu Marina. Va néixer a Barcelona el 1990. Es va graduar en disseny gràfic a BAU centre universitari de disseny, on, posteriorment, va cursar un màster a Motion Graphics i 3D, i més tard, el màster universitari en Investigació i Experimentació en Disseny. Treballa com a freelance i col·labora amb diversos estudis amb tota mena de projectes; packaging, màrqueting, branding, il·lustració, etc. El 2015 va començar a col·laborar amb Bau en el seguiment dels projectes finals de carrera i actualment imparteix docència a diverses de les classes de projectes. Després de ser guardonada amb el Premi Crema 2018 al Blanc Festival, va rebre el cinturó al talent atorgat al millor estudi de disseny emergent. I la possibilitat de continuar formant-se amb un Màster en Post Gràfica.

Sònia Toneu

La seva investigació artística se centra en l’abstracció, a través de la pintura, la instal·lació i els mitjans digitals, com a manera de proposar realitats diferents de les que percebem. Va realitzar la Diplomatura Superior d’Arts Plàstiques i Disseny d´Arts Murals a l’Escola Massana de Barcelona i es va traslladar a la Universitat Oberta de Catalunya per completar la Llicenciatura d’Arts. També ha cursat estudis d´Història de l’Art, Disseny Gràfic, Gestió Artística i un Màster de Pràctiques Artístiques.

GALKINAGALK

Artista i il·lustradora de Calella, Barcelona. Treballa amb diversos materials com la ceràmica, alferro, pedres, vidre, roba, etc. a camps de dibuix, pintura, il·lustració, instal·lació.

PHONK 

Un artista multimèdia dels Països Baixos amb seu a Barcelona. La seva experiència és escultura/tècnica mixta però des del seu estudi utilitza gràfics 3D com a eina principal, centrant-se en Realitat Augmentada i Virtual. Té una fascinació per la codificació, els principis de disseny de jocs i l’art generatiu d’una banda, i el Primitivisme de l’altra, amb l’objectiu de crear un diàleg entre el passat i el futur. PHONK porta el Moviment d´Art d´Objectes Trobats al´àmbit digital; buscant a Internet elements digitals en 3D i donant-los nous contextos mitjançant pintura i (re)muntatge en 3D, i finalment col·locant les seves creacions digitals en espais físics a través de la seva plataforma de Realitat Augmentada “A Digital Canvas”.